۱۳۹۷ فروردین ۸, چهارشنبه

اطلاعیه شماره ۹۸۰ نمایندگی اندونزی در خصوص زلزله کرمانشاه


زخمهای بجا مانده از زمین لرزه کرمانشاه،

علیرغم تمام سخنرانی ها و وعده های مسئولین ریز و دُرُشت

نزدیک به ۴ماه‌ها از زلزله ۷.۳ ریشتری در منطقه ازگله می گذرد اما هنوز هم کمبود ابتدایی‌ترین امکانات در شهرستا‌ن‌های استان کرمانشاه جسم و جان مردم این منظقه را می آزارد.

چادرنشینان بارها و بارها درخواست کانکس « یک سقف تقریبا مطمنتر» از چادر، برای زندگی در استانی سردسیر را به مسئولان امر داده اند اما دریغ و افسوس که تا کنون بجز اندکی از آن بیشمار نیازمند، حتی از این امکان محدود نیز بی بهره اند و نسبت به وضع موجود معترض و پریشان.

پائیز رفت و زمستان هم گذشت، اما نه فقط بارشهای مکرر و سیل آسای باران، نه سیلاب و آبگرفتگی معابر و چادرهای مسکونی، نه باد و طوفان و تگرگ یا آتش سوزی چادرها مسکونی زلزله زده گان و نه حتی تأیید فوت «چند نفر» از زلزله‌زدگان بر اثر سرما و یا خودکشی؛ توسط نمایندگان مجلس کوچکترین تائیری در تصمیمات گروه های باصطلاح امداد سپاه! و یا مسئولین امر نداشت که آنان همچنان در اندیشه، تخصیص بودجه مضاعف اند برای باز سازی، استخدام نیرو برای امداد و تامین خودرو برای گسیل به منظقه.

مسئولانی که بنام آنان سخن می گویند اما دراندیشه سوء استفاده از شرایط موجود.

اهالی مناطق زلزله زده کرمانشاه پس از روز ها و ماه ها کماکان آواره،  بی خانمان و محروم از امکانات اولیه زندگی و حتی آب مناسب برای آشامیدند و مسئولین با استفاده از نابسامانی انان بدنبال کسب درآمدی بیشتر، و ابن در حالیست که فشارهای ناشی از زلزله سبب بروزمشکلات بیشمار جسمی و روانی افرادمنطقه گردیده که خودکشی و افسرده گی روحی تنها بخشی از آنست.

آنان طی این مدت نه فقط  ناظر شعار متولیان بوده اند که شاهد دزدی ‌های کلان مسؤلان استان و کشور هم بوده اند ازغارت انبارهای هلال احمر تا  دلالی خرید و فروش کانکس ها در خیابان‌ و کوچه‌های شهرهای زلزله زده و آنهم در برابر دیدگان جوانان، زنان، مردان و کودکانی که نظاره گر باقیمانده ویرانی سرپناه خود هستند و در جدال با  بیکاری، محرومیت و فقر ناشی از این مصیبت ویرانگر.

آیا بند الف از ماده ۲۵ اعلامیه جهانی حقوق بشر، ماده ٢ منشور حقوق شهروندى و اصل ۴۳ قانون اساسی،  دولت  ایران و مسئولین مربوطه  را ملزم به رسیدگی و تامین نیازهای اساسی این هموطنان نمی سازد؟

ما ضمن محکوم دانستن هر گونه سهل انگاری، بی تدبیری و بی توجهی مسئولان نسبت به تامین معیشت و مایحتاج اولیه مردم به ویژه مردم زلزله زده در غرب کشور،  بار دیگر توجه مسئولان، صاحب نظران، سازمان هاو نهاد های حقوق بشری را  جلب نموده و اعلام میداریم: 

مردم برای تحمّل گرمای سوزان آینده رها شده‌اند وکسی پاسخگوی نیازهایشان نیست.

۹۸۰

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران 

نمایندگی اندونزی   

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

🔴وضعیت جسمانی شکوفه یدالهی در زندان قرچک ورامین وخیم گزارش شده است

وضعیت جسمانی شکوفه یداللهی، درویش گنابادی محبوس در زندان قرچک ورامین که در بهمن‌ماه سال گذشته از سوی نیروی‌های امنیتی توأم با ضرب و شت...